КАЗКОТЕРАПІЯ

Рідна мова — це та мова, якою ми з вами розмовляємо. Це те, що робить народ народом, адже саме через мову народ являє світові найцінніші набутки свого серця і мудрості.

Кожна мова на нашій планеті унікальна й неповторна. Станом на сьогодення у сучасному світі налічується кілька тисяч видів мов. Але, на жаль, з кожним роком ця кількість неухильно скорочується, оскільки світові мови поступово витісняють малі мови. Тому кожній людині необхідно цінувати свою рідну мову, удосконалюватись у її вивченні та намагатися зберегти рідну мову в першорядному вигляді. Адже, говорячи чистою мовою свого народу, ми показуємо, що пишаємося своїм народом, своєю країною, поважаємо свою історію, рідну культуру, традиції та звичаї.

kazkoterapija

Творчий звіт за результатами проходження педагогічної практики в закладах дошкільної освіти 2021

Практична підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти в умовах закладу фахової передвищої освіти

У четвер  8 квітня у ВСП «Дубенський педагогічний фаховий коледж РДГУ» відбулася звітна конференція з переддипломної педагогічної практики студентів 4-х курсів спеціальності 012 «Дошкільна освіта» на тему: «Практична підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти в умовах закладу фахової передвищої освіти».

doshk1 doshk2

З вітальним словом до усіх присутніх звернулася голова предметно-методичної комісії викладачів дошкільної педагогіки, психології та окремих методик Р.Г. Найда. «Сильний той, хто може; може той, хто знає, у знаннях – сила», – саме під таким девізом пройшла зустріч 4-Д та 4-Г курсів у інтелектуальній кав’ярні. Метою зустрічі було – поєднати теорію і практику педагогічного менеджменту, допомогти кожному студенту відрефлексувати свій досвід роботи, підвищити творчий потенціал та поділитися своїми враженнями.

doshk4 doshk7

У своїх презентаціях студенти дали відповідь на актуальні запитання:

Яким був перший день практики?

Що вдалося?

Проблеми, яких не сподівались: шляхи вирішення.

Запам’ятаю на все життя.

Тим, хто ще має час до підготовки, потрібно врахувати…

Студенти поділились досвідом здобутих знань та вмінь, які вони мали можливість застосувати на практиці не лише з основної кваліфікації «Вчитель дошкільної освіти», а й з додаткових кваліфікацій: «Вихователь логопедичних груп в дошкільних закладах» та «Організатор фізичного виховання в дошкільних закладах». Свої напрацювання студенти втілили у виготовлених власноруч методичних посібниках. Оскільки звіт проходив у формі інтелектуальної кав’ярні, то студенти пропонували «меню» у стилі майбутньої професії: артикуляційно-пальчикові композиції «У дрімучому лісі» та «Сороканіжка», точковий масаж носа «Кумедні мишенята», етюд психогімнастики, самомасаж «Їжачок-хитрячок» та інші форми роботи.

doshk5 doshk8

Фаховий рівень підготовки четвертокурсників відмітила і О.В. Сардига, завідувач з навчально виробничої практики, яка переконана, що майбутній вихователь це особистість багатогранна, розвинена, позитивно налаштована, творча і креативна. Ліна Костенко писала: «Ти лиш храм збудуй, а люди в нього прийдуть». І сьогодні цей Храм науки будували усі присутні на конференції - зазначила Ольга Володимирівна. Студенти 4-х курсів продемонстрували високий рівень теоретико-практичної готовності до професійної діяльності та довели, що їх рівень професіоналізму зріс під час практики в рази. Керівникам практики Найді Р.Г., Ганжелюк Л.С.,Голяченко М.О., Лагнюк Л.М. зичимо успіхів у професійно-практичній підготовці конкурентоспроможних фахівців дошкільної освіти.

Психолого-педагогічна практика "Спостереження за освітньою роботою вчителя-класовода у перші дні дитини в школі"

У наших школах не повинно бути нещасливих дітей,

душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні.

Успіх у навчанні – єдине джерело внутрішніх сил дитини,

які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися.

В.Сухомлинський

Початок навчання дитини в школі - складний і відповідальний етап у її житті. Це не тільки нові умови життя та діяльності - це й нові соціальні контакти, нові стосунки, нові обов'язки.

Сучасні першокласники – це діти нового покоління, їх не можна примусити щось робити, з ними потрібно домовлятися; вони навчаються тоді, коли розуміють мету навчання; для них важлива співпраця та партнерство; їм необхідне заохочення та обґрунтована похвала; в інформаційному світі вони залежні від технологій та мобільні. Нова українська школа вимагає принципово нового, модернізованого підходу до організації освітньої діяльності першокласників.

praktuka1

З метою ознайомлення студентів спеціальності 013 Початкова освіта з особливостями періоду адаптації дитини до освітнього процесу під час першого тижня її перебування у школі, вивчення специфіки роботи вчителя у цей період передбачено проходження психолого-педагогічної практики «Спостереження за освітньою роботою вчителя-класовода у перші дні дитини в школі».

praktuka2

2020 рік вніс свої корективи в освітній процес, саме тому четвертокурсники проходили цей вид практики дистанційно (сервіс Zoom). Під керівництвом викладачів ПМК загальної та соціальної педагогіки і психології студенти ознайомилися з:

- нормативно-правовими документами щодо організації освітнього процесу в 1 класі НУШ;

- психолого-педагогічними особливостями організації освітнього середовища;

- плануванням роботи вчителя в перший тиждень навчання (модельна програма «Я-школярик»);

- методикою проведення ранкових зустрічей, розробки та впровадження правил і рутин;

- способами інтеграції навчання та оцінювання навчальних досягнень учнів (вербального, формувального, портфоліо);

- формами співпраці вчителя та батьків.

praktuka3

За результатами педагогічної практики студенти виготовили і презентували лепбук «Нова українська школа» та електронні скарбнички для вчителя 1 класу. Ця практика надихнула студентів на творчий пошук у своїй майбутній професійній діяльності. Разом з керівниками практики четвертокурсники дійшли висновку, що основне завдання вчителя у роботі з першокласниками - запалити в учнів вогник жаги до знань.

Творчі вихователі - щасливі діти!

Креативність - необхідна складова професійної майстерності педагога, без якої не обійтись у роботі з сучасними дітьми. Сьогоднішній інструктивно-методичний табірний збір був орієнтований на ознайомлення студентів з інноваційними технологіями формування художньо-естетичної освіченості та вихованості дітей. День розпочався із творчої лабораторії "Музичний вернісаж", під час якого викладач музичних дисциплін Ю.С. Момотюк ознайомив студентів із особливостями підбору пісенно-музичного репертуару для вихованців різного віку.

TV1 TV2

Разом з керівником табірного збору Хітровою О.В. третьокурсники сформували креативну скарбничку вихователя, до якої "поклали" все, без чого не обійтися в роботі з дітьми. Викладач художнього мистецтва Сірман О.А. ознайомила студентів із такою інноваційною технологією як косплей, застосувавши метод "відтворення картини в реальності" . Під час майстер-класу "Арт-терапія у роботі з вихованцями літнього оздоровчого табору" практиканти презентували можливості музичної, малюнкової, епістолярної, казко-, танц- та бібліотерапії у роботі з вихованцями. Хітровою О.В. було організовано онлайн-пісочницю "Sandplay" та дизайн-практикум "Мистецтво оформлення сцени до загальнотабірного заходу".

TV3 TV4